ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Askemo Status

< Alle onderwerpen

Status verstuurde askemo's

      • Hoe kan ik zien of mijn askemo is aangekomen?
      • Waarom heb ik geen feedback ontvangen?
      • Zit mijn askemo in een spam folder?
      • Heeft mijn contact de askemo gezien?

Zoek je een antwoord op deze, of soortgelijke vragen lees dan verder.

Wij zorgen ervoor dat je zowel meer als betere feedback ontvangt van je klanten en je medewerkers. Dat betekent ook dat we je helpen om te analyseren waar je nog verder kunt verbeteren.

We geven je inzage in de exacte status van je verstuurde askemo. Op de tab ‘Analytics > Details’ kun je de exacte status zien. Onderstaand de betekenis van de verschillende opties.

Email status

VerzendenDe askemo wordt verstuurd aan de ontvangende mailserver

Verzonden – De askemo is succesvol verstuurd naar de ontvangende mailserver, de mail is nog niet geopend door de ontvanger.

Geopend – De askemo is bekeken door de ontvanger (Let op: Sommige mailclients blokkeren deze status, waardoor dit niet altijd zichtbaar is).

Geklikt – De ontvanger heeft op de ‘feedback’ button geklikt (Let op: Sommige mailclients blokkeren deze status, waardoor dit niet altijd zichtbaar is).

Beantwoord  – De askemo is beantwoordt door de ontvanger. Je ziet de score en eventuele opmerkingen ook direct terug in askemo.

Vertraagd – De ontvangende server heeft de mail niet ontvangen, het wordt automatisch nogmaals geprobeerd door onze mailserver.

Hard Bounce – Het e-mailadres van de ontvanger is niet geldig of er is een blokkade. Vaak is er een spelfout in het e-mail adres, bestaat de domeinnaam niet (meer). Heel soms weigert de ontvangende mailserver mails vanaf onze mailserver. Check goed of je het juiste mailadres hebt ingevoerd. Is dit het geval, neem dan contact met askemo op om een oplossing te zoeken.

Soft Bounce  – Een soft bounce is meestal tijdelijk. De oorzaak is bijvoorbeeld een volle mailbox, technische problemen of netwerkproblemen aan de kant van de ontvanger. We adviseren dan om de mail op een later moment nogmaals te versturen, dat kan met de ‘re-send’ knop. Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact met askemo op om een oplossing te zoeken.

Geweigerd – De ontvangende server heeft de askemo mail geweigerd. Meestal treedt dit op na een eerdere hard-bounce. Check goed of je het juiste mailadres hebt ingevoerd. Is dit het geval, neem dan contact met askemo op om een oplossing te zoeken.

Spam – De askemo is in de spam-folder van de ontvanger terecht gekomen. Neem contact op met de ontvanger, of verwijder de ontvanger uit je contacten lijst (Let op: Sommige mailclients blokkeren deze status, waardoor dit niet altijd zichtbaar is).

   Over spam…

Askemo verstuurt transactionele emails vanuit haar eigen mailserver. We ontvangen een bericht terug van de ontvangende e-mailserver als de e-mail ontvangen is. In theorie kan een ontvangende e-mail server daarbij ook aangeven of de e-mail in de Inbox of de spam folder belandt. In de praktijk geven de meeste ontvangende e-mailservers deze informatie niet terug. Om die reden hebben wij niet altijd inzichtelijk of een askemo in de spam folder belandt. Vermoed je dat emails in de spam folder komen, dan kun je de volgende aanpassingen overwegen:


a. E-mail adres van de verstuurder aanpassen – Onze mails worden verstuurd vanuit het askemo domein (xxx@askemo.nl). We bieden de optie om mails te versturen vanuit je eigen domein, dit verkleint de kans dat de mail als spam wordt aangezien en zorgt bovendien voor grotere herkenbaarheid. Zie onze technische documentatie voor meer informatie;

b. Subject van je mail aanpassen – Deze is in askemo aan te passen, zie de tab ‘Teksten’;

c. De mail werd eerder als ‘spam’ beoordeeld door de ontvanger of een collega van de ontvanger – Dit is lastig te beinvloeden door askemo en/of Mailchimp. Neem contact op met de ontvangende partij om na te vragen of dit optreedt en met de vraag of de mails doorgelaten kunnen worden.

Open of gesloten?

Indien een askemo nog beantwoord kan worden door de ontvanger zie je een groen bolletje links langs de status. De mouse-over geeft aan tot wanneer deze te beantwoorden is.

'Review' status

Op het bedank scherm heb je de optie je contact door te sturen naar review platformen zoals Google, Trustpilot en een aantal anderen om daar een positieve beoordeling achter te laten.

In het ‘Analytics > Details’ dashboard kun je bekijken of en in hoeverre je contacten hier ook op klikken. De volgende waardes onderscheiden we:

Google – De ontvanger heeft op de ‘Google’ button geklikt (idem voor de andere platformen);

Nee – De ontvanger heeft niet geklikt;

Beantwoord in mail – De ontvanger heeft niet geklikt. Hij/zij heeft direct in een mail een score achtergelaten en heeft de ‘bedank’ pagina nooit bezocht;

Score te laag – De ontvanger heeft niet geklikt omdat de gegeven score te laag was en hij/zij de button niet heeft gezien;

Geen waarde – De review optie is niet geactiveerd voor deze askemo.

Open chat
1
Hi, stuur ons een WhatsApp bericht als we je ergens mee kunnen helpen!