Categorie en Label

< Alle onderwerpen

Wat zijn de verschillen tussen Categorie en Label?

Askemo contacten kunnen zowel een ‘label’ hebben en een ‘Categorie’. Wat zijn de overeenkomsten? En wat zijn de verschillen? En hoe kan ik beiden optimaal inzetten om askemo zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken?

Wat is een 'Label'?

Een askemo contact kun je op de tab ‘Contacten’ sorteren door middel van Labels. Dit maakt dat je contacten kunt ordenen en dus ook snel kunt filteren, bijvoorbeeld met de ‘zoek’-functionaliteit van askemo. Klik op ‘wijzig’ om een label toe te voegen aan een contact.

Je kunt bijvoorbeeld zo alle contacten met het label ‘Nederland’ of ‘Extern’ toevoegen aan een nieuw project, met één druk op de knop. En dat scheelt tijd!

Het label kun je direct zien op de tab ‘Contacten’, het staat links direct naast iedere contact.

Wat is een 'Categorie'?

Een categorie wijs je ook toe aan een contact, maar altijd voor een specifiek project. Zo kun je dus die ene collega als categorie ‘Intern’ toevoegen aan een project dat speelt bij een klant. En diezelfde collega als categorie ‘kantoor Utrecht’ toevoegen bij het interne project dat medewerkersbetrokkenheid meet en verbetert.

Je voegt een categorie toe als je een contact toewijst aan een project.

Wat zijn de overeenkomsten?

  1. Beiden ordenen je contacten, zodat je sneller tot de juiste informatie komt;
  2. Beiden zijn vrije tekstvelden, in te richten zoals het jou uitkomt;
  3. Beiden kun je importeren en wijzigen via de XLS Importer.

Wat zijn de verschillen?

  1. Labels gelden algemeen voor een contact. Categorie-en altijd voor een bepaald project;
  2. Labels zijn geschikt om snel te ordenen. Categorie-en hebben vooral waarde in de rapporten en analyses;
  3. Een contact kan meerdere labels hebben. Binnen een project heeft een contact altijd maar één categorie.

Zo..., dat is opgehelderd! Toch nog vragen, laat het ons weten!