Over ons

Vragen stellen? Of antwoorden krijgen?

Wie zit er nou te wachten op saaie, lange enquêtes? Inderdaad: niemand. In het beste geval vul je ze snel in en ga je door met je dag. De afzender krijgt er te weinig ingevuld retour en de data leveren nauwelijks betrouwbare inzichten op.

We spreken uit persoonlijke en zakelijke ervaring. Over ons: Onze wortels liggen in de IT. In de projecten om precies te zijn. Daar zagen we veel oplossingen voorbij komen om de voortgang te meten. Die richten zich vooral op rationele elementen. Op percentages, voltooide stappen, behaalde milestones en andere KPI’s. Maar allemaal gingen ze voorbij aan de belangrijkste indicator voor het slagen van projecten: het sentiment. Het gevoel dat medewerkers en klanten hebben bij het project.

Want laat sentimenten sluimeren en je kunt erop rekenen dat het mis gaat. Meet ze en je kunt op tijd acteren en bijsturen. Met als resultaat: tevreden mensen.  En dat zijn altijd nog de productiefste medewerkers en de loyaalste klanten.

Snel en eenvoudig feedback

Wil je ook meer en betere feedback ontvangen van klanten en medewerkers?

De kracht van de eenvoud

We zagen het regelmatig gebeuren: kleine problemen zorgden voor negatieve sentimenten en daardoor sluimerende irritaties. Ze waren makkelijk op te lossen. Maar ze kwamen niet aan het licht. En daardoor groeide het probleem. Niet zelden met vervelende consequenties voor het project.

Wij wilden die sentimenten meetbaar maken. Dat was onze drijfveer om askemo te bedenken en te ontwikkelen. En zo ontstond een gebruiksvriendelijke tool, die professionals helpt zichtbaar te maken wat lang onzichtbaar was. Bij klanten, medewerkers en andere stakeholders.

Niet op basis van lange enquêtes of ingewikkelde vragenlijsten. Maar met pure eenvoud als uitgangspunt. Askemo is zowel aan de voor- als achterkant een toonbeeld van gebruiksvriendelijkheid. De ontvanger krijgt maar 1 vraag die met 2 klikken beantwoord is. De afzender krijgt een helder, maar rijk dashboard vol inzichten en data om direct op te handelen.

Wat kan er beter? En hoe?

Ook onszelf stellen we continu de vraag: hoe gaat het nu eigenlijk? Wat kan er beter? Daardoor blijft askemo zich continu ontwikkelen. Onze nummer één prioriteit is het verbeteren van samenwerkingen. Daarom blijven we in gesprek met onze klanten en kijken we continu naar de kwaliteit en het gebruiksgemak van onze tool.

En nemen we af en toe wat afstand en tijd voor ontspanning. Want groei zit in reflectie.