Bedrijfsbiografie

VFD Adviseurs is een administratie- en belastingadvieskantoor voor het midden- en klein bedrijf, zzp’ers en freelancers. Vanuit Rosmalen verzorgen ze het gehele financiële en fiscale traject. Klanten kunnen terecht voor het uitbesteden van de gehele of gedeeltelijke administratie. Daarnaast voor: jaarrekening, belastingaangiften, salarisadministratie, financieel advies, fiscaal advies en startersbegeleiding. VFD Adviseurs werkt voor meer dan 300 klanten met een team van 11 collega’s.

We spraken met Antsje Buijs-Huitema, Backofficemedewerker bij VFD Adviseurs. Met haar collega’s zorgt zij ervoor dat klanten snel en persoonlijk worden geholpen. Hoe blijft zij verbonden met haar klanten?

VFD Adviseurs ontvangt periodiek laagdrempelig feedback van haar klanten

Hoi Antsje, jullie kiezen met VFD voor het MKB en de ZZP’er als klant. Vanwaar die keuze?

“Dit is de markt die we zelf kunnen bedienen. Grotere bedrijven zijn vaak controleplichtig, deze discipline hebben we zelf niet direct in huis. We werken wel nauw samen met accountantskantoren waardoor we deze klanten eventueel wel zouden kunnen bedienen.”

Waar ligt voor jullie de grootste uitdaging in het werken met en voor jullie klanten?

“Doordat VFD met een relatief klein team meer dan 300 klanten bedient, is het voor ons een uitdaging om goed, snel en persoonlijk contact te kunnen onderhouden met onze klanten. In onze branche heb je niet dagelijks of wekelijks contact met je klanten, maar als er contact is verwacht de klant wel een goed en snel antwoord. Met name rond einde kwartaal en einde jaar kan dat een uitdaging zijn, eentje waar we overigens graag samen met onze klanten aan werken.”

 

“In onze branche heb je niet dagelijks of wekelijks contact met je klanten, maar als er contact is verwacht de klant wel een goed en snel antwoord”

Hoe houd je contact met je klant tussen de kwartaalafsluitingen in?

“Daar ligt inderdaad ook een uitdaging. Soms weet je niet altijd hoe blij een klant werkelijk is. Omdat we natuurlijk willen voorkomen dat een klant ontevreden wordt, of zelfs besluit om te vertrekken meten we iedere 6 maanden de tevredenheid en betrokkenheid van onze klanten.”

 

En daar gebruik je askemo voor?

“Klopt. Met askemo sturen we een simpele vraag naar onze contactpersonen die ze binnen een paar seconden beantwoorden. We merken dat veel klanten graag mee werken aan zo’n onderzoek, zolang het ze maar niet teveel tijd kost. En dat werkt prima met askemo. We gebruiken de resultaten om in kaart te brengen wat er binnen onze organisatie goed gaat en waar de verbeterpunten liggen.”

 

 

Hoe deden jullie dit eerst?

“Wij als VFD Adviseurs hebben altijd goed contact gehouden met onze klanten. Maar in de praktijk betekent dat toch vaak dat je signalen mist omdat je in de dagelijkse praktijk niet al je klanten regelmatig spreekt. Andersom is het ook zo dat klanten gewoon niet altijd aangeven wat en hoe iets nog beter kan. Met askemo doen ze dit eerder, omdat ze het in eigen woorden simpel kunnen opschrijven.”

 

"We merken dat veel klanten graag mee werken aan zo’n onderzoek, zolang het ze maar niet teveel tijd kost"

Dankjewel. Heb je nog een laatste toevoeging?

“Jazeker. Askemo is een laagdrempelige en snelle manier om te onderzoeken waar onze klanten tevreden over zijn, of waar ze tegenaan lopen. Het bespaart ons echt veel tijd, en die tijd kunnen we weer investeren in onze klanten.”