Bedrijfsbiografie

Belangrijke zaken structureel Anders doen. Dat is waar Anders Medical Factoring– een bedrijf in de mondzorgfactoring- voor staat. Een andere aanpak, een andere uitstraling, een andere visie en een ander beleid. Ze willen het beste bieden voor zorgverleners en hun patiënten. Dat lukt alleen als medewerkers dezelfde boodschap uitdragen en vriendelijk en vooruitstrevend te werk gaan. Hoe je tot deze bedrijfscultuur komt, hoor je van Bart Hogendoorn, algemeen directeur bij Anders Medical.

 

“Een andere, simpele manier om te bekijken wat mensen ergens van vinden.”

 

Bart, wat merken jullie klanten van jullie diensten?

“Hopelijk dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over de afhandeling van hun nota traject en dat ze een goed en transparant inzicht hebben in hun financiële situatie. We versturen nota’s van tandartspraktijken, we financieren voor en zorgen dat alle nota’s netjes worden afgehandeld. Allemaal zaken die niet zo spannend zijn maar wel cruciaal. Hiermee zijn we een verlengstuk van de praktijk. Zorgen dat zaken goed verlopen staat bovenaan in onze prioriteitenlijst. De medewerkers begrijpen dat hiervoor het werken als een hecht team en klantenfocus heel erg belangrijk zijn.”

“Askemo is meer dan een tool. Het is een onderdeel van onze bedrijfsstrategie.”

Een paar maanden geleden ben je nog iets structureel ‘anders’ gaan doen.

“We zijn gestart met een belangrijke communicatietool. We willen simpel kunnen zien wat mensen ergens van vinden. Ik vind askemo hier een erg goed product voor. Met askemo stellen we op regelmatige basis vragen aan medewerkers en klanten. Mij is van tevoren verteld dat we met deze tool een hoge participatie zouden krijgen. Niets is minder waar. Een verrassende 35 procent van de klanten reageert en bij de medewerkers ligt dit hoger dan 90 procent.”

 

 

Wat vraag je ze dan?

“Dat verschilt uiteraard. Ik bedenk de vraag zelf en bespreek deze met collega’s alvorens die naar medewerkers en klanten toegaat. Ik deel naderhand altijd de resultaten met het hele team. De vraag die je stelt is belangrijk maar veel belangrijker is nog wat je met de antwoorden doet. Daarom hoop ik bij een negatieve respons dat er een suggestie bij zit voor verbetering, en dat mijn team denkt in oplossingen.”

 

Stel je dezelfde vragen weleens opnieuw?

“Nog niet gedaan, maar gaan we wel doen. Dat kan zeker waardevol zijn. Het is sowieso een voordeel van deze tool dat je, door het frequent vragen stellen, scores kan vergelijken en dat je dus naar een trend kan kijken. Via het dashboard en de statistieken zie je in een oogopslag wat de ontwikkeling is.”

En als je het meten van medewerkersbetrokkenheid vergelijkt met het meten van klanttevredenheid?

“Vragen wat mensen ergens van vinden is altijd een vorm van waardering uiten. Je zegt daarmee: wij vinden je mening belangrijk. De vraag naar medewerkers gaat er om de week uit. Naar klanten is dit eens in de twee maanden. Beide hebben effect op elkaar. Het is een feit dat klanten veel merken van een cultuur binnen een bedrijf. Dit maakt Askemo meer dan een tool. Het is een onderdeel van onze bedrijfsstrategie.”

 

 

Wat wil je graag bereiken?

“Ik wil graag dat de mensen bij Anders Medical met veel plezier werken en betrokken zijn. Bij een groeiend bedrijf gaat de betrokkenheid van medewerkers en de tevredenheid van klanten hand in hand. Weten wat er speelt bij je klant is cruciaal voor je bedrijfsvoering. Anders rijd je in het donker. Je kan niet bezig zijn met klantloyaliteit als je niet weet wat er speelt. En als je slim bent, stel je een vraag nét nadat je iets goeds hebt gedaan…;-) ”

 


 

Zoek jij net als Anders Medical Factoring ook een geautomatiseerde, laagdrempelige manier om meer inzichten te krijgen in wat er leeft bij jouw medewerkers?

In minder dan een half uurtje laten we je askemo zien tijdens een online kennismaking met Roel of één van onze andere Feedback Experts.

👉  Plan nu jouw kennismaking in!