ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

De kracht van persoonlijke aandacht

De afgelopen maanden sprak ik met meer dan 40 detacheerders. Het viel me op dat ze vaak met dezelfde uitdaging lopen: hoe blijf ik verbonden met mijn klant en medewerkers?

Meer dan 85% van de detacheerders die ik sprak geven daarnaast aan dat ze het verschil maken met hun ‘persoonlijke aandacht’. Hoe maak je het verschil met een unieke eigenschap, als 85% van je concurrenten diezelfde unieke eigenschap bezit? En, hoe uniek is die eigenschap dan eigenlijk?

In de gesprekken die we voerden probeerden we dieper in te gaan op de uitdagingen, en op mogelijke oplossingen. Hieruit is een uitgebreide analyse ontstaan, die we graag gratis ter beschikking stellen aan iedereen uit de staffing- en detacheringsbranche en aan andere geïnteresseerden. Klik hier om het whitepaper direct te downloaden.

De verbindende schakel

Als detacheerder ben je de verbindende schakel tussen klant en medewerker. Het zijn dus ook zowel de klanten als de medewerkers die de keuze hebben uit meerdere aanbieders. Dat maakt dat er veel concurrentie is binnen de detacheringsmarkt. Concurrentie aan zowel de vraag- als de aanbodkant. Hoe houd je jezelf aantrekkelijk voor beide doelgroepen?

Eén van de grootste commerciële uitdagingen betreft het verlengen van opdrachten. Nadat de inspanning is geleverd om de juiste kandidaat bij de juiste klant op de juiste opdracht te plaatsen, volgt al snel de volgende uitdaging: hoe zorg je ervoor dat de samenwerking succesvol blijft en de opdracht wordt verlengd? Hoe houd je zowel de klant als de werknemer gelukkig? Hoe blijf je verbonden met beiden?

Onderliggende uitdagingen zijn:

    • Hoe blijf je in contact met je klant?
    • Hoe zorg je ervoor dat je werknemer zich verbonden blijft voelen aan jouw organisatie?
    • Hoe overstijg je de rol van leverancier en word je sparringpartner van zowel klant als werknemer?
    • Wat is de rol van technologie?

Observaties uit de markt

Tijdens de interviews deden we vijf belangrijke observaties. Het zijn allemaal zaken die herhaaldelijk terugkwamen of ons anderszins opvielen:

    • Contact houden is cruciaal, zowel pro-actief als reactief.
    • Eén aanspreekpunt zorgt voor korte lijnen.
    • Werknemers hou je betrokken door een combinatie van strategieën, zowel formeel als informeel contact wordt gewaardeerd.
    • Accountmanagers krijgen veel vrijheid om op een eigen manier te werken, maar dat is niet altijd in overeenstemming met organisatiedoelen.
    • Tools kunnen processen makkelijker en sneller maken, maar moeten wel juist worden geïmplementeerd.

Uiteraard stopten we niet bij observaties. We hebben deze gekoppeld aan concrete conclusies en adviezen. Wil je meer weten? Download dan nu het gratis whitepaper.