Waarom continu feedback vragen én ontvangen van je medewerkers?

Als jij wilt weten welke gebeurtenissen er in 2021 hebben plaatsgevonden, pak je dan de krant van 2 juni 2021? Of ga je een jaaroverzicht bekijken? Precies, dat laatste!

Waarom kiezen organisaties er dan voor om slechts één keer per jaar een medewerkerstevredenheids (MTO)- of betrokkenheidsonderzoek (MBO) te houden? De uitkomst van een dergelijke vragenlijst meet niet per definitie het jaarlijkse werkgeluk, maar is slechts een momentopname. Is het niet veel handiger om continu op de hoogte te zijn en acties uit te zetten op basis van actuele, relevante feedback van je medewerkers?

 

Het MTO is geen doel op zich

Het medewerkerstevredenheidonderzoek (MTO) is een middel om feedback te vragen en te ontvangen, zodat deze input wordt meegenomen met als doel om de organisatie te verbeteren en te ontwikkelen. Juist daarom is het goed om het MTO continu uit te voeren. Je achterhaalt wat medewerkers op ieder moment vinden en van jou nodig hebben om te excelleren.

 

 

MTO nieuwe stijl

De behoeften van medewerkers zijn aan verandering onderhevig. Dus besteed continu of op zijn minst regelmatig aandacht aan je medewerkers: vraag wat er speelt en hoe ze in de wedstrijd zitten. Met deze feedback kun je sneller en gerichter handelen, in realtime en op basis van actuele data. Daarnaast voelt je medewerker zich meer betrokken bij de organisatie en dat zorgt voor positiviteit en productiviteit!

 

“Besteed continu aandacht aan je medewerkers. Vraag naar hun gevoel en verwerk de feedback”

 

Ontvang ook tot 80% respons op je MTO of MBO!

Wil je meer en betere feedback ontvangen van je medewerkers? Neem contact op en leer hoe onze wetenschappelijk onderbouwde oplossing het verschil maakt bij meer dan 100 organisaties in Nederland

Neem contact op

 

Blijf verbonden met askemo

Met de gebruiksvriendelijke feedback tool van askemo wordt op vaste en terugkerende momenten feedback gevraagd van medewerkers, waardoor tijdig kan worden ingespeeld op veranderende trends in de organisatie. Door notificaties zie je meteen wanneer er een afwijking in die trends naar voren komt.

Wil je meer weten over de continu (realtime) inzage in medewerkerstevredenheid en medewerkersbetrokkenheid én hoe je deze gegevens laagdrempelig ontvangt? Bekijk dan het gesprek dat Roel Schellekens (oprichter askemo) onlangs had met Marte Schuurmans.