3 tips om meer en betere feedback van je medewerkers te ontvangen
Meer en betere feedback ontvangen van je medewerkers is enorm waardevol voor de continuïteit van je organisatie. Denk maar eens aan het verbeteren van processen, het oplossen van problemen of frustraties en het verbeteren van de medewerkerstevredenheid. Ik neem graag drie tips met je door hoe jij feedback verzameld waar je ook echt wat mee kunt.
Tip 1: Creëer een open cultuur
“Medewerkers blijven lang hangen in het beoordelen van bedreigingen en juist kort in het onthouden van beloningen”
Wil jij je medewerkers écht helpen, terwijl je zelf tijd bespaart?
Onze klanten zijn HR professionals, net als jij. Met askemo helpen zij hun medewerkers op 7 belangrijke onderdelen als vitaliteit, betrokkenheid en mentaal welzijn. Bovendien zien ze of de acties die ze uitzetten ook werken. Dit komt omdat we niet éénmalig een MTO uitsturen, maar juist continu meten. En dat werkt!
Tip 2: Verschillende feedbackmethoden
Tip 3: Wees duidelijk
Te vaak versturen leidinggevenden vragenlijsten zonder een doel. Ik schreef er al eerder over.
“De meest gemaakte fout is, zonder enige twijfel, het uitsturen van een vragenlijst zonder vooraf na te denken over de strategie erachter”
Geef aan wat je strategie is en waar je naar op zoek bent als HR-manager richting je medewerkers. Dit geeft hen de mogelijkheid gerichte feedback te geven zodat de feedback bruikbaar en relevant is. Op deze manier ontvang jij effectieve feedback waar jouw organisatie weer verder mee kan.
Founder askemo